للسنة السابعة على التوالي، الثانوية الدرزية للعلوم والقيادة دركا يركا، تحصل على مكافأة التفوق والتحصيل العلمي.
22/08/2019 - 06:53:33 pm

للسنة السابعة على التوالي، الثانوية الدرزية للعلوم والقيادة دركا يركا، تحصل على مكافأة التفوق والتحصيل العلمي.

بعد أن انفردت مدرسة العلوم والقيادة دركا يركا بامتيازها وحصول معلميها على مكافأة وزارة المعارف للتفوق والامتياز في التحصيل العلمي للمرة الخامسة والسادسة على التوالي، ها هي للمرة السابعة تحصل على نفس المكافأة (תגמול דפרנציאלי) لتكون الوحيدة في البلاد والسباقة في هذا الإنجاز.


تجدر الإشارة إلى أن مدرسة العلوم والقيادة دركا يركا حصلت كذلك هذه السنة على المرتبة الأولى في امتياز مدير وزارة المعارف للمرة الرابعة على التوالي (הצטיינות מנכ"ל).

 

בפעם השביעית ברציפות: תיכון למדעים דרכא בירכא הוא מצטיין משרד החינוך
 

רשימת בתי הספר המצטיינים לשנת הלימודים תשע"ט

▪288 חטיבות עליונות נבחרו על הישגים ערכיים, חברתיים ולימודיים
▪הגמול למורים הזוכים: עד 8,451 שקלים
▪בין המדדים: מניעת נשירה, קליטת תלמידי חינוך מיוחד, גיוס לצה"ל, שירות אזרחי, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז ההצטיינות במבחני הבגרות ומידת השיפור. 
▪ברשימה, בית ספר שזכה שבע שנים ברציפות: על יסודי למדעים דרכא שבירכא.
▪התגמול ניתן בין היתר לבתי הספר שחוללו את השינוי המשמעותי ביותר ביחס לשנה הקודמת. 

שר החינוך, הרב רפי פרץ:" עם כניסתי לתפקיד הצהרתי, כי אחד מהיעדים המרכזיים שאוביל במערכת החינוך הוא נושא הערכים. אני רואה בהם את היסוד שבונה חוסן של חברה. אני רואה בערכי השליחות והמנהיגות, אהבת האדם, התרומה לחברה ולמדינה ערכים מובילים. לאור זאת, הנחתי כי הנושא השנתי שילווה במערכת השנה יהיה בסימן הערבות ההדדית. למערכת החינוך יש תפקיד חשוב בעיצוב פני החברה, ואני רואה באנשי החינוך, מנהלים ומורים, את עמוד האש שמוביל את המשימה החשובה הזו. אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להודות למנהלים ולמורים שזכו בפרס. ההישגים שלהם ראויים לכל הוקרה והערכה. ישר כח! 

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "החינוך לערכים הוא אחד מהנדבכים הגדולים והחשובים שמערכת החינוך מקדמת. העידוד לפעילות בתנועות נוער, ארגוני נוער, מעורבות בקהילה או קידום של מיזמים חברתיים מצמיחים מנהיגות צעירה, נוער מעורב ומשנה פני מציאות. בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר נערות ונערים שלוקחים חלק פעיל בתוך החברה, מסייעים לילדים עם צרכים מיוחדים או לקשישים ולמשפחות נזקקות. כל זה לא יכול להתרחש ללא הרוח והעבודה החינוכית שמובילים יחד המנהלים והמורים. פרס החינוך מהווה הזדמנות לעצור ולומר להם תודה. אני מברך את הזוכים בפרס ומאחל שיעמידו עוד שורה של אנשי חיל כמוהם". 

משרד החינוך מפרסם היום, ד', את רשימת 288 מוסדות החינוך של החטיבה העליונה, אשר הצטיינו בשנת הלימודים תשע"ט בתחום הערכי, החברתי והלימודי. בחירתם של בתי הספר הללו התקבלה על סמך חישוב שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים, וכן בהתאם לשיעור השיפור המשמעותי ביותר שחוללו מוסדות החינוך בהשוואה להישגי שנת הלימודים תשע"ח. לאור הישגיהם, עובדי ההוראה שבבתי הספר הזוכים יתוגמלו בסכום כספי הנע בין 3,169 ₪ לכ-8,451 ₪ , זאת בהתאם לסיכום שעוגן בין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת הרפורמה "עוז לתמורה". 

בשנת הלימודים הנוכחית נכללו בסך הכל 721 חטיבות עליונות שעמדו בתנאי הסף, ומתוכן 288 חטיבות זכו בתגמול. 66% מתוכן הן חטיבות במגזר היהודי-ממלכתי, 18% ממלכתי-דתי, 9% מהחינוך הערבי, 3.5% מהחינוך החרדי, 2.5% מהחינוך הדרוזי, ו-1% מהחינוך הבדואי. 

החטיבות העליונות שזכו בתגמול הן בפריסה ארצית, בכל המחוזות, בעיירות, בקיבוצים ובמושבים, במרכז ובפריפריה, חלקן בבעלות הרשויות המקומיות, וחלקן בבעלות רשתות החינוך או שהן עצמאיות. 
לאורך 7 השנים האחרונות, מאז תחילת המיזם, זכו 755 חטיבות  עליונות  בתגמול (58%), לפחות  פעם אחת,  מתוך  החטיבות הרלוונטיות לחישוב. חט"ע אחת זכתה שבע שנים ברצף, 5 חטיבות עליונות זכו שש שנים  (0.7%), 40 חט"ע זכו חמש שנים (5.60%), 112 חט"ע זכו ארבע שנים (15.6%), 186 חט"ע זכו שלוש שנים (25.9%), 187 חט"ע זכו שנתיים (26.0%), 187 חט"ע זכו פעם אחת (26.0%).

מנהלת האגף העל יסודי במשרד החינוך, דסי בארי אמרה: "התגמול הדיפרנציאלי הוא אות לעבודה משותפת של חדרי המורים, לשיפור המדדים הערכיים והלימודיים יחד. מנהיגי החינוך וצוותי המורים הוכיחו עשייה חינוכית בעלת משמעות תרומית, ואפקטיביות בית ספרית בחוללות שינוי. הודות לעשייה החינוכית המפוארת של בתי הספר, אנו רואים בשנים האחרונות יותר ויותר מוסדות חינוך שמצטרפים למעגל הזוכים. אני מודה למנהלים ולצוותי החינוך ומברכת אותם על עמלם, ומאחלת להם המשך הצלחה". 
 
להלן פירוט המדדים וגמול הכספי:
בהישגים הערכיים-חברתיים, נכללו המדדים: 
שיעור הגיוס לצה"ל, או לשירות אזרחי/לאומי, מניעת נשירת תלמידים, קליטת תלמידי החינוך המיוחד, ומידת הקרבה לתעודת בגרות מתוך התלמידים שאינם זכאים לתעודה מלאה.
חישוב המדדים הערכיים-חברתיים נערך בהשוואה לקבוצת השווים, ובתוך כל מגזר בנפרד.

בהישגים הלימודיים נקבעו המדדים:
ההישגים לאור הישגי המיצ"ב בכיתות  החט"ב, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז הצטיינות במבחני הבגרות, אחוז זכאות לתעודת בגרות  איכותית, מידת השיפור או היציבות בהשוואה להישגים בשנה הקודמת.
חלוקת הגמול בין בתי הספר:
▫רמה 1 (72 חטיבות עליונות) – 8,451.18 ₪
▫רמה 2 (72 חטיבות עליונות) – 6,338.38 ₪
▫רמה 3 (72 חטיבות עליונות) – 4,225.59 ₪
▫רמת 4 (72 חטיבות עליונות) – 3,169.19 ₪

 

صور وفيديو لمقالات ومقابلات بتفوق المدرسة وحصولها علی المركز الأول للمرة الرابعة علی التوالي علی مستوی الدولة : 

 



































المقالات المنشورة تعبر عن رأي كاتبها فقط، وموقع المدار بفسح المجال أمام الكاتب لطرح افكاره االتي كتبت بقلمه ويقدم للجميع مساحة حرة للتعبير
الاسم الكامل :
مكان الاقامة :
التعليق :
هام جدا : أدارة الموقع لا تنشر اي تعقيب فيه تجاوز لقانون القذف والتشهير, وتقع المسؤلية على كاتب التعقيب
Copyright © almadar.co.il 2010-2024 | All Rights Reserved © جميع الحقوق محفوظة لموقع المدار الاول في الشمال
سيجما سبيس بناء مواقع انترنت
X أغلق
X أغلق