تصفيات سياسية في جولس : استقالة د.يوسف ابو حسن وتعيين محمد ابو خلا مديراً للثانوية
2014-08-22 12:41:56

من حسن خشان

علم موقع المدار من مصادر موثقة ان رئيس مجلس جولس المحلس سلمان عامر قام بتعيين الاستاذ محمد ابو خلا مديراً للمدرسة الثانوية في جولس .

مجلس جولس يعلن مناقصة ويبطلها
يذكر ان المجلس المحلي في جولس قد اعلن عن مناقصة لتعيين مدير للمدرسة الثانوية في جولس حيث تقدم للمناقصة كل من الاستاذ صالح نبواني ، الأستاذ سلمان شوباش ، الاستاذ لؤي عامر ، ولكن للأسباب غير واضحة تم الغاء المناقصة وتعيين الاستاذ محمد ابو خلا مديراً للمدرسة من قبل رئيس المجلس لمدة سنه واحدة من دون مناقصه .

استياء عارم عند بعض اهالي جولس واولياء الأمور
هذا وذكر بعض الاهالي في جولس ان هذا التعيين جاء ضمن تصفيات سياسية بحث وهذا التعيين سبب استياء عارم عند بعض اهالي جولس واولياء الأمور وخاصة بعد استقالة د.يوسف ابو حسن.

مدرسة جولس تحصد انجاز كبير من وزارة المعارف
ويفيد موقع المدار ان مدرسة جولس حصدت في الأيام الأخيرة على انجاز كبير من وزارة المعارف وذلك في اعقاب نتائج المدرسة في البجروت ، وهذا يتعلق بالسنوات 2012-2013 ، حيث وجدث المرحلة الثانوية جولس في قائمة المدارس التي حصلت على نقاط اكثر في نطاق اعطاء جائزة لتقدم نتائج الطلاب بالنسبة لنتائج السنة السابقة بمعدل 73% .

20 عاماً من العطاء والازدهار والتضحية لمصلحة جولس وابنائها
يذكر ان مدير المدرسة المربي د.يوسف ابو حسن قد قام بإدارة المدرسة الاعدادية والثانوية ، منذ تأسيسها في عام 1994 ، 20 عاماً من العطاء والازدهار والتضحية ، و لم يتلقى راتباً اضافياً كونه مديراً للمدرسة الثانوية في السنة الأخيرة ، اضافة الى انه حصدت المدرسة على انجازات خلال مسيرتها التعليمية في عدة مجالات ومن ضمنها في السنة الأخيرة ، امتيازات حسب المواصفات الأوروبية ( c2e) .

استقالة د.يوسف ابو حسن ومواصلة عطائه كمعلماً لجولس .
ويفيد مراسل موقع المدار انه الاستاذ د.يوسف ابو حسن قام بتقديم استقالته من ادارة المدرسة الاعدادية ، حيث سيواصل عطائه لأبناء وبنات جولس كمعلماً في موضوع الجغرافيا للمرحلة الاعدادية.
فيما ستقوم وزارة المعارف قريباً بإعلان مناقصة لأداره المدرسة الاعدادية .

تعقيب مجلس جولس المحلي
أما من جهته فقد رد السيد سلمان عامر عن هذه الاتهامات قائلا :" التعيين هو مؤقت وذلك لما فيه مصلحة جولس أولا وأخيرا وكل الاتهامات الموجهة نحوي ما هي الا عبارة عن تصفية حسابات".

اليكم الرد الكامل باللغة العبرية :

תושבים יקרים
ברצוני לשתף אותכם בתמונת מצב עכשיווית בבית הספר המקיף בג׳וליס .
צר לי שישנם אנשים חסרי אחריות ובסיס מוסרי וכל עניינם זה להתעסק בתפל ולא בעיקר . מוגה שהם דווקא מיעוט אך מעיב על הרוב.
על כן אביא לידיעתכם השתלשלות הארועים באופן עובדתי עד כאן, כי טרם נשלם.
ביום ראשון, מלפני כשבועיים, קיבלתי שיחת טלפון ממנהלת המחוז הצפוני במשרד החינוך, ד״ר אורנה שמחון. שטענה באוזני שמנהל בית הספר הודיע לה על התפטרותו מנהול התיכון ועל כן היא מבקשת שאפתח במכרז לבחירת מנהל חדש , יש לציין שבשנה החולפת התיכון היה ללא מנהל דבר שגרם להפסד שכר מנהל לטובת קופת המדינה פעם אחת ופעם שניה פגיעה במה שנקרא רמת שירות ע״פ הגדרות משרד החינוך שהביא לפגיעה ברמת התקציב,
חלקתי על מנהלת המחוז בעניין העיתוי לפתיחת המכרז, והיו דין ודברים כיוון שטענתי שלא כך מנהלים את העניינים שבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים מודיעים על פתיחת מכרז
רוצה לציין שלא קיבלתי שום התייחסות משום גורם בבית הספר בדבר ההתפטרות, מלבד השיחה עם מנהלת המחוז.
אגב, את כוונותי לא נעלמו מעיני אף אדם כולל מנהלי מערכת החינוך שבכוונתי לרענן ולבצע שינוי גברי בניהול בכלל ובחינוך בפרט בלי קשר לתפקיד, יחד עם זה והדגשתי בתחילת השנה לאותו מנהל שאין בכוונתי לעסוק בהחלפת מנהלים בשנה הנוכחית בבתי הספר כי יש לי שני נושאים בוערים יותר שרוצה למקד את מרצי בהם והם דיור וגרעון, משום מה הוא בחר להתפטר שבועיים לפני פתיחת השנה , מבלי שאפילו רמז על כך לנו כמועצה,רצונו של אדם כבודו מכבדים ומקבלים את ההתפטרות.
לאחר שיחת הטלפון עם הגברת שמחון ,פתחתי במכרז פנימי , כמתחייב בחוק לבקשתה, הווה אומר רק עובדי המועצה יכולים להשתתף במכרז זה.
ביום רביעי , שלושה ימים לאחר שיחת הטלפון עם מנהלת המחוז,המנהל אסף חלק מסוים מהמורים ועדכן אותם על התפטרותו, רק שהשוני ממה שסיפרה לי מנהלת המחוז באותה שיחת טלפון,שהוא הודיע להם שהתפטר בכלל וישאר רק עד סוף ספטמבר הווה אומר חודש לאחר תחילת שנת הלימודים.
פניתי למנהלת המחוז ושאלתי אותה אם ידוע לה דבר התפטרותו גם מהחט״ב ,ואם כן איך נערכים כי הכללים שונים.
ענתה במלה אחת אבדוק
עד לרגע זה לא חזרה אלי בנושא זה.
בתוך עמי אני חי והמון נשמות טובות שרק השיח והשיג מעניין אותם ולא העובדות אף שחלקם ידעו שהעובדות שונות מהרכילות, ובכדי לעצור חרושת השמועות ולצמצם את הפגיעה בבית הספר , שלא נדבר על כמה אירועים מצערים לאחרונה שלא הוסיפו כבוד לבית הספר ולא לנו ככפר וכחברה .
בכדי לא להשאיר חלל של הפקרות לפני פתיחת שנת הלימודים, השתמשתי בזכות שהחוק מקנה והוא מינוי זמני למנהל לשנה ובמקביל לפתוח מכרזים בצורה עניינית ורצינית לשני התפקידים.
אציין שבנקודה הזו מנהלת המחוז ואנוכי חלוקים מכיוון שלכל אחד יש נקודת מבט שונה ושנינו צודקים חלקית.
שבוע הבא נפגשים , הגברת שמחון ואנוכי, בכדי להגיע להסכמות שיצמצמו את הפגיעה בבית הספר למינימום.
אל לנו למכור את מצפוננו ולא לנסות לזרות חול בעיני הציבור כשישנם כוונות נסתרות אישיות מאד אצל חלק מהציבור שמנסה להרוויח באופן אישי וממש לא מעניין אותו טובת בית הספר. על כן תהיו זהירים בכוונותיהם האמיתיות של כל מפריחי השמועות.
נזכור, בית הספר הוא של כל ילדינו וזה לא משחק ולא מחטף .הכי קל לי היה, לפתוח מכרז פנימי ויש אחד משניים שהיה מקבל את התפקיד ובזה הייתי נפתר.
השאלה המוסרית היא האם זה הדבר הנכון? לא חושב שזה נכון למהר בנושא בעל חשיבות כה גדולה. על כן צריך זמן לחשוב ולתכנן כי זה עתיד של ילדינו.
רק לציין שהמינוי הזמני טעון אישור מנכ״לית משרד החינוך בהמלצת מנהלת המחוז
בהצלחה לכולנו כי כולנו בסירה אחת שאוי לנו לקדוח בה חורים ומי שיתפס עושה כן עלינו כאנשים הגונים חפצי חיים, שהם הרוב, להשליך אותם מחוררי השלד אל מצולות הים.


 

المقالات المنشورة تعبر عن رأي كاتبها فقط، وموقع المدار بفسح المجال أمام الكاتب لطرح افكاره االتي كتبت بقلمه ويقدم للجميع مساحة حرة للتعبير
الاسم الكامل :
مكان الاقامة :
التعليق :
هام جدا : أدارة الموقع لا تنشر اي تعقيب فيه تجاوز لقانون القذف والتشهير, وتقع المسؤلية على كاتب التعقيب
Copyright © almadar.co.il 2010-2024 | All Rights Reserved © جميع الحقوق محفوظة لموقع المدار الاول في الشمال
سيجما سبيس بناء مواقع انترنت
X أغلق
X أغلق