הכוח בידנו להציל וואדי גיבורים ורושמיה
2015-07-22 12:56:45
שתי סטודנטיות לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון, במסגרת קורס "יזמות עירונית" בהנחית אדריכליות מיכל יוקלה וארונה אנגל, הציעו פתיחת מעבר מהגרנד קניון המחבר ומקשר את השטח הפתוח של הוואדי הנמצא מתחת  למנהרות הכרמל , והפיכת ואדי גיבורים וואדי רושמיה  למרחב ציבורי פעיל המשמש את הציבור הרחב ומונגש לו. 
 
"במשך עשרות שנים, היה הוואדי בנחל הגיבורים נסתר מהעין, למרות מיקומו בלב חיפה. רוב תושבי העיר כמעט ואינם מודעים לקיומו, גם בגלל צורתו וגם בגלל הגישה הקשה אליו. חלק משטחיו נפגעו כתוצאה משפיכה בלתי מבוקרת של פסולת בניין. עם תחילת הקמת מנהרות הכרמל, נסללה בלב הוואדי דרך חדשה והאשפה סולקה מהמקום בהיקף של כ-200 משאיות שפינו את הפסולת לאתרים מסודרים.
 (ציטוט מהאתר הרשמי של מנהרות הכרמל)
 
אחד ההסכמים של המנהרות זה לשקם את הוואדי הנמצא מתחתיהן:
"תכנית שיקום הנוף הוכנה ע"י אדריכלית הנוף מרגלית סוכוי, בשיתוף עם האגרונום חנוך בורגר. "ייחודו של השיקום הוא בשתילת צמחיה לגובה של עשרות מטרים על פני המצוקים", הסבירה סוכוי." 
 
 (ציטוט מהאתר הרשמי של מנהרות הכרמל)
שתי הסטודנטיות כנקודת התחלה יצרו השוואה בין המצב הקיים היום והמצב הרעיוני המוצע לשטח. אחד מהכלים שהשתמשו בהם לעורר מודעות לציבור זה על ידי פרסום תמונה למצב הקיים מול הדמיה רעיונית שהם יצרו למצב המוצע.
לפי טענתן, נחל הגיבורים וואדי רושמיה, הם הגדולים מהוואדיות הנמצאים בחיפה. מאז שנות התשעים הפך הוואדי לחצר אחורית של מסחר ותחבורה, וכיום, ה"גרנד קניון" מפנה לו גב. 
 
תכנית שיקום הנוף , ויצירת פארק חיפאי עירוני נגיש (גם רגלית)  באזור עשויה להפוך את הוואדי משטח מוזנח ולא מטופל למרחב ציבורי המשמש את האוכלוסיות הקיימות והקהילות המגוונות..
אחד האמצעים להשגת המטרה זאת ע"י פתיחת מעבר ממתחם הגרנד קניון, ובכך, הפיכת בניין הגרנד קניון לשער המוביל לטבע ,המקשר את שני החללים יחדו.
 
בשאיפה להשפיע , שתי הבנות פעלו במרחב הציבורי הפתוח מסביב לגרנד קניון ובמרחבים אחרים בחיפה , והתחלו באסיפת חתימות של אנשים שעודדו ותמכו ברעיונם. 
בפעולה זאת מטרתן לעורר מודעות לציבור הרחב וקוראות לשתף פעולה , להשפיע  , ולא לשתוק. השטח מיועד לנו והכוח בידנו. 

שרה חיר -מאבו סנאן - שנה ג
לילא חביב- מנצרת - שנה ד 
 
 
 
 

المقالات المنشورة تعبر عن رأي كاتبها فقط، وموقع المدار بفسح المجال أمام الكاتب لطرح افكاره االتي كتبت بقلمه ويقدم للجميع مساحة حرة للتعبير
الاسم الكامل :
مكان الاقامة :
التعليق :
هام جدا : أدارة الموقع لا تنشر اي تعقيب فيه تجاوز لقانون القذف والتشهير, وتقع المسؤلية على كاتب التعقيب
Copyright © almadar.co.il 2010-2024 | All Rights Reserved © جميع الحقوق محفوظة لموقع المدار الاول في الشمال
سيجما سبيس بناء مواقع انترنت
X أغلق
X أغلق